Veuph
Świeżak
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sie20098, 17 PMu11 2009 14:00:00 Temat postu: Przygotowanie skutera do dalekiej podróży. |
|
|
Podwozie:
- kontrola stanu ogumienia i ewentualna wymiana zużytych opon
- kontrola stanu felg. Należy zwrócić uwagę na bicie i pęknięcia
- smarowanie i kontrola łożysk w kołach i łożyska sterowego główki ramy
- smarowanie linki prędkościomierza
- kontrola i smarowanie innych cięgien
- wymiana oleju w amortyzatorach przednich oraz kontrola lub wymiana uszczelniaczy amortyzatorów
- wzrokowa kontrola stanu amortyzatorów tylnych
- kontrola luzu na wachaczu (zamocowaniu zaespołu napędowego do ramy) i ewentualna wymiana tulei metalowo-gumowych lub łożysk
- wzrokowa kontrola ramy
- wprowadzenie świeżego smaru do punktów smarowania
Układ hamulcowy:
- kontrola i ewentualna wymiana okładzin hamulcowych
- kontrola i regulacja jałowego skoku dźwigni hamulców mechanicznych
- kontrola lub wymiana płynu hamulcowego w układach hydraulicznych
- wzrokowa kontrola tarcz i bębnów hamulcowych
- kontrola skuteczności działania hamulców
- wzrokowa kontrola szczelności przewodów hydraulicznych
Układ zasilania:
- kontrola wzrokowa wnętrza zbiornika paliwa i ewentualne płukanie
- kontrola wzrokowa wnętrza zbiornika oleju do dozownika i ewentualne płukanie oraz czyszczenie filtra siatkowego (jeżeli występuje)
- czyszczenie i regulacja gaźnika
- czyszczenie lub wymiana filtra powietrza oraz czyszczenie jego obudowy
- kontrola lub wymiana kolektora ssącego
- kontrola i czyszczenie zaworu membranowego
- czyszczenie lub wymiana filtra paliwa
- kontrola przewodów paliwowych
Układ zapłonowy:
- wymiana świec zapłonowych
- kontrola przewodów zapłonowych
- kontrola lub regulacja punktu zapłonu (dotyczy silników z zapłonem stykowym)
Silnik:
- wymiana oleju i filtra
- kontrola lub regulacja luzów zaworowych (tylko silniki czterosuwowe)
- kontrola lub wymiana łańcucha rozrządu (tylko silniki czterosuwowe z przebiegiem powyżej 20 tyś. km)
- kontrola stopnia sprężania, Jeżeli stopień sprężania jest 20-30% niższy od wskazań fabrycznych, należy pomyśleć o remoncie i późniejszym szybkim dotarciu silnika przed podróżą
- słuchowa kontrola pracy silnika
Układ przeniesienia napędu:
- kontrola lub wymiana pasa napędowego
- kontrola lub wymiana rolek multiwariatora
- kontrola lub wymiana okładzin sprzęgła
- ogólna kontrola wzrokowa elementów przekładni bezstopniowej
- kontrola pracy rozrusznika nożnego i smarowanie jego mechanizmów
- wymiana oleju w przekładni głównej
- stanowiskowa kontrola pracy i luzów w przekładni głównej, w razie potrzeby zakończona jej naprawą
Układ wylotowy:
- kontrola stanu, szczelności i zamocowania tłumika i rury wylotowej
- kontrola szczelności łączenia rury wylotowej z silnikiem
Układ ładownia:
- kontrola sprawności układu ładownia przy użyciu woltomierza
- kontrola pojemności akumulatora i naładowanie lub wymiana akumulatora
Układ elektryczny:
- kontrola pracy rozrusznika. W starszych skuterach zalecana jest wymiana szczotek rozrusznika i czyszczenie komutatora
- wzrokowa kontrola pracy układu oświetleniowego
- kontrola działania sygnału dźwiękowego
Nadwozie:
- wzrokowa kontrola stanu nadwozia i elementów mocujących
- smarowanie zamków olejem specjalnym do zamków samochodowych
- kontrola zamocowania i stanu bagażników i kufrów
- sprawdzenie zamocowania i prawidłowe wyregulowanie położenia kierownicy i lusterek wstecznych
Źródło: dwumiesięcznik "SKUTER".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Veuph dnia Sie20098, 17 AMu12 2009 14:00:00 , w całości zmieniany 2 razy
|
|